+420604644135 – Jan Pangrác info@psctyrlistek.cz

Pionýrská skupina Čtyřlístek pořádala ve dnech 21. – 25. 8. 2023 týdenní akci – Výpravy za přírodou.

Akce započala v pondělí 21. 8. příjezdem dětí v 7:15 a základní administrativou. První den tradičně obnášel seznamovací hry a výrobu vlastních upomínkových předmětů z pryskyřice. Den jsme si odlehčili ve znavujících soubojích na laser game ve Stardoms arena Domažlice. V 16:00 si rodiče své děti vyzvedli, aby se mohli řádně připravit na další den.

V úterý děti opět přijely v 7:15. Tentokrát jsme se těšili na prohlídku dolu NA KOLE, kde jsme obdivovali pozůstatky po těžbě slídy z dob druhé světové války. Odpoledne jsme zavítali do chovatelského kroužku a laboratoře ZŠ Komenského 17, kde děti viděly zvířata různých druhů a poté si vyrobily modelínu do vany.

Následující den jsme se hned po srazu ve Dřeváku odebrali do Hánova parku, kde nás čekala Markéta Skalová s jejím kolegou z Domažlických městských lesů se svou přednáškou o lesním ekosystému a jejich práci s ním. Po obědě jsme využili hromadné dopravy a dojeli do Kdyně, kde jsme navštívili tamější informační centrum a muzeum. Čekání na autobus zpět do Domažlic jsme si zkrátili zaslouženým odpočinkem ve kdyňském parku.

Předposlední den byl již od rána velmi programově zaplněn naším přesunem do lomu na Škarmaně, kde nás uvítal Dostřel, z.s., děti si vyzkoušely různé typy střelby, od luků po pušky. Odpoledne jsme strávili ve Dřeváku, kde děti hrály deskové hry a také jsme dokončovali své výrobky z pryskyřice.

Výpravy jsme zakončili návštěvou Muzea Chodska a Galerie bratří Špillarů, kde jsme si připomněli dědictví naší národopisné oblasti. Při cestě na oběd jsme vyšplhali na šikmou věž v Domažlicích, za což jsme byli odměněni panoramatickým pohledem na Domažlice a jejich okolí. Ve 14:00 jsme se konečně dočkali vrcholku Baldova. Zde se konalo slavnostní zakončení, které pomohl zrealizovat pan Holub. Opekli jsme si špekáčky a děti dostaly na památku diplomy společně s mnoha menšími dárečky.

Za pomoc s realizací děkujeme:

Kuchyni ZŠ Komenského 17 za obědy a svačiny na celý týden

Panu Čánimu a jeho týmu za prohlídku dolu NA KOLE

Paní Jankovcové za pozvání do Informačního centra Kdyně

A ostatním zmíněným

V poslední řadě děkujeme rodičům za spolupráci a Evě Svachoučkové za organizaci celé akce.

Těšíme se na Vás na dalších akcích pořádaných naší skupinou PS Čtyřlístek.